Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok.

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby (ďalej len „Reklamácie“).

Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky a spôsob uplatnenia práv z vád tovaru zakúpeného prostredníctvom online obchodu www.topmonter.sk, ktorého prevádzkovateľom je:

Predavajúci:

BRS COMPANY s.r.o., so sídlom na adrese Šarišské Dravce 210, 082 73 Šarišské Dravce

IČO: 50707078

IČ DPH: SK2120466832

Zapísané v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 34260/P

telefónne číslo: +421 944 261 888

kontaktný e-mail: [email protected]

POZOR TOVAR ODOSIELAJTE NA TÚTO ADRESU:

Topmonter.sk

Námestie sv. Martina 5

082 71 Lipany

 

1. Zodpovednosť za vady

Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí:

1. Má vlastnosti, ktoré boli medzi nami dohodnuté, ktoré popisujeme alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy

2. Je v správnom množstve,

3. Je vhodný na účel, ktorý uvádzame alebo na ktorý sa zvyčajne používa,

4. Nemá právne vady (nie je zaťažený právami tretích osôb),

Za vadu sa nepovažuje opotrebenie spôsobené bežným používaním alebo zníženie kvality v dôsledku plynutia času.

 

2. Záručné podmienky

  1.   Dĺžka záručnej doby pre kupujúcich, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle článku 1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov, odsek 3, bod 1.i., sa riadi platnými ustanoveniami Zákona, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, (viď. kontakty) zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.
  2.             Dĺžka záručnej doby pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi v zmysle článku 1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov, odsek 3, bod 1.i., trvá 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, (viď. kontakty) zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.
  3.             Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči Predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.
  4.             V prípade reklamácie Predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám zálohovať.

 

3. Aká je záručná doba?

U nepoužitého tovaru je záručná doba dvadsať štyri mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba. U použitého tovaru je záručná doba dvanásť mesiacov od prevzatia tovaru.

 

4. Práva pri vzniku vady tovaru

Vaše práva z chybného plnenia sa riadia zákonom č. 40/1964 Z.z., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej iba občiansky zákonník), najmä ustanoveniami § 499 až 510 a § 616 až 627.

V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada tovaru, ktorú je možné odstrániť, máte právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. 

Vymeniť chybnú vec za bezchybnú môžeme namiesto odstránenia vady vždy, pokiaľ vám to nespôsobí závažné ťažkosti.

Pri výskyte neodstrániteľnej vady, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru na daný účel, máte právo na:

  • výmenu tovaru za iný tovar
  • odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).


5. Kedy práva zanikajú
Práva z chybného plnenia nemôžete uplatniť ak ste o vade vedeli pred prevzatím, ak ste vadu spôsobili vy, ak je po záručnej dobre, alebo ak ide o vadu počas chybnej manipulácii alebo ako mechanické poškodenie. 


6. Postup pri reklamácií 
Reklamáciu začneme vybavovať bez zbytočného odkladu po zistení vady. Reklamáciu odporúčame oznámiť mailom a to na [email protected]. Je potrebné uviesť číslo objednávky, popis vady, fotodokumentáciu a navrhnúť spôsob vybavenia reklamácie. Dôležité je tovar poslať na adresu (Topmonter  Námestie sv. Martina 5, 08271 Lipany) BEZ DOBIERKY!!! Dôležitou súčasťou je doklad o kúpe (faktúra, pokl.doklad) bez toho nebude možné urýchlene vybaviť reklamáciu. Tovar je potrebné riadne zabaliť. V prípade, že ste spotrebiteľom, reklamácia vrátane odstránenie vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (len ak ste spotrebiteľom), pokiaľ sa nedohodneme na dlhšej lehote.